طراحی تی شرت تبلیغاتی

طراحی تی شرت تبلیغاتی

خب. می خواهید کسب و کارتان را راه بیاندازید. دفتر گرفته اید. وب سایت زده اید. کار ها و روال های قانونی را هم طی کرده اید. ولی همه می دانند تا زمانی که تی شرت مختص شرت خود را نداشته باشید، یه شرکت واقعی نیستید.طراحی تی شرت تبلیغاتی

استفاده از تی شرت های تبلیغاتی یا شرکتی یک سنت دیرینه است که از زمان دهه ی ۵۰ میلادی، زمانی که بازاریاب های محلی لوگوی شرکت هایشان را روی تی شرتشان چاپ می کردند بر می گردد. برای مثال میکی موس روی تی شرت های شرکت والت دیزنی.امروزه هم هنوز تی شرت های تبلیغاتی و شرکتی به همان کارآمدی قبل هستند و می توانند فواید بسیار زیادی برای شرکت های بزرگ و کوچک به همراه داشته باشند.

برای آشنایی با مزایای تی شرت های تبلیغاتی بهتر است این مقاله را هم مطالعه کنید.طراحی تی شرت تبلیغاتی

ما در این مقاله سعی می کنیم تا شما را بیشتر با نکاتی که در مورد انتخاب و طراحی تی شرت تبلیغاتیان باید آنها را رعایت کنید آشنا کنیم.

طراحی تی شرت تبلیغاتی

گام های طراحی تی شرت تبلیغاتی

  1. بودجه و وقتتان را تعریف کنید

همانطور که در مورد پروژه های دیگر هم صادق است، بهتر است پروژه ی طراحی تی شرت تبلیغاتی شرکتتان را با درک و تفهیم جزئیات مشخصی از قبیل زیر آغاز کنید:طراحی تی شرت تبلیغاتی

کمیت: چه تعداد تی شرت می خواهید؟

تعداد تی شرت هایی که نیاز دارید مستقیما به متد چاپی که انتخای می کنید بستگی دارد. برخی از متد ها یا تکنیک های چاپ مخصوص سفارشات تعداد بالا هستند در حالی که برخی دیگر ممکن است بتوانند تعداد محدود تری را هم چاپ کنند.

پس با انتخاب برخی از تکنیک های چاپی سنگین فقط ممکن است هزینه ی خود را بالا ببرید، در حالی که می توانید از تکنیک های دیگر استفاده کنید.

بودجه : چقدر می خواهید پول خرج تی شرت ها کنید؟

بودجه ی بیشتر معنی اش بیشتر از این است که شما تنها تی شرت های بیشتری داشته باشید. اگر می خواهید تصاویر پر جزئیات تر، با تنوع رنگی بیشتر روی تی شرتتان داشته باشید که قیمتشان هم گران تر است، ممکن است بتوانید پیراهن های نرم تر یا یقه هفت داشته باشید. اگر کیفیت بهتر می خواهید، بودجه تان را بالا ببرید.طراحی تی شرت تبلیغاتی

ابتدا در مورد بودجه ی مد نظرتان تصمیم بگیرید چون این تصمیم زودهنگام به شما کمک می کند تا موازنه ی خوبی بین تمام گزینه های پیش روی تان داشته باشید.

زمانبندی: کی به این تی شرت ها احتیاج دارید؟

طراحی زمانبر است. چاپ هم همینطور و تکنیک های متفاوت زمان تولیدی خاص خودشان را دارند. داشتن برنامه های زمانی مشخص که به شما زمان بدهد، کمکتان می کند راحت تر بتوانید پروسه ی طراحی و چاپ را با آرامش و کیفیت مطلوب پشت سر بگذارید.

طراحی تی شرت تبلیغاتی

۲٫ انواع چاپ تی شرت

رفتن و آمدن بین تکنیک های چاپی همان جایی است که طراحان تی شرت بین گزینه های مطلوب و زیادی گیج و گم می شوند. راه های گوناگون زیادی برای چاپ کردن روی تی شرت وجود دارند . تکنیک های فراوانی هم در دسترس هستند. در زیر به دو تکینک رایج  و مناسب در چاپ تی شرت اشاره می کنیم:طراحی تی شرت تبلیغاتی

چاپ صفحه ای

به صرفه ترین نوع چاپ تی شرت در تعداد بالا این نوع از چاپ است. چاپ صفحه ای روش استانداردی در چاپ تی شرت است. فرآیند آن به این صورت است که یک صفحه ی مجزا برای هر رنگ طراحی شما تولید می شود، سپس این صفحات روی هم چاپ می شوند.

چاپ پلاستیک / وینیل

چاپ پلاستیک از طریق گرما و حرارت انجام می شود. پلاستیک وینیل با دوام است و به تی شرت شما اجازه می دهد مدت بیشتر دوام بیاورد و در مقابل محو شدن تدریجی تصاویرهم مقاوم باشد. همچنین بافت بیشتری به تی شرت شما می دهد.

طراحی تی شرت تبلیغاتی

۳٫ همفکری در مور طراحی تی شرت

طراحی تی شرت های تبلیغاتی یا شرکتی فقط نیاز به دانستن اینکه چه ایده هایی باعث ارتباط بیشتر می شوند نیست، بلکه در مورد این هم هست که این ارتباط چگونه باید ایجاد شود. در مورد ایده هایتان برای طراحی تی شرت تبلیغاتی شروع به همفکری کنید و تلاش کنید نکاتی را که در ادامه به آنها اشاره می کنیم در طراحی تی شرت در نظر بگیرید.

انواع تی شرت تبلیغاتی

اگر هنوز این کار را نکرده اید، بهتر است هرچه سریع تر در مورد استایل و نوع تی شرتی که می خواهید داشته باشید تصمیم گیری کنید. چه تی شرتی می خواهید؟ یقه گرد، یقه هفت، آستین بند، آستین کوتاه، حلقه ای و غیره…طراحی تی شرت تبلیغاتی

جدای از هزینه ی تی شرت که باید حتما مد نظرتان باشد، انتخاب نوع تی شرت هم در طرحی که برای آن بر می گزینید تاثیر دارد. برخی از طرح ها را نمی توان روی برخی از انواع تی شرت چاپ کرد.

استایلی را انتخاب کنید که پیغام تجاری شما را به خوبی منتقل می کند. همچنین از مزایی که هر استایل تی شرت به شما ارائه می دهد بیشترین بهره را ببرید.

طراحی تی شرت تبلیغاتی

۴٫  استایل و سبک بصری

شروع کنید و در مورد اینکه چطور می توانید با استفاده از تصاویر و رنگ ها آن پیامی را که مد نظرتان است به مخاطبتان برسانید. همیشه در طراحی تی شرت این سوالات را در ذهن خود داشته باشید:

  • برند شما چیست؟طراحی تی شرت تبلیغاتی
  • بازار هدف شما کجا و چه کسانی هستند؟طراحی تی شرت تبلیغاتی
  • اصلا در وهله ی اول چرا دارید یک تی شرت برای شرکتتان طراحی می کنید؟طراحی تی شرت تبلیغاتی

جواب همه ی این سوالات را بدهید و شما در مرحله ی تولید و طراحی تی شرتتان قرار دارید.

تایپوگرافی تی شرت تبلیغاتی

تایپوگرافی تی شرت تبلیغاتی

مانند رنگ، فونت نوشتاری، استایل تایپوگرافی و اندازه ی فونت همگی بر روی نحوه ی دیده شدن برند شما تاثیر می گذارند. بعضی از فونت های نوشتاری به برند شما شکلی رسمی تر می دهند در حالی که برخی دیگر باعث می شوند برند شما مدرن تر به نظر بیاید.

یکی از مهمترین نکاتی که در مورد تایپوگرافی تی شرت تبلیغاتی باید آن را رعایت کنید، این است که حتما خوانا باشد.

رنگ در طراحی تی شرت تبلیغاتی

رنگ بهترین و اثر گذار ترین عنصر در طراحی و ایجاد شخصیت ارتباطی برند شما است. سایه های منفرد هر رنگ دلالت حسی طراحی شما را اندکی اصلاح می کند و به طراح اجازه می دهد گزینه های گسترده تری برای انتقال پیام صحیح شما در طرحش داشته باشد.

اما همه چیز به انتخاب رنگ درست محدود نمی شود بلکه انتخاب ترکیب رنگی است که اهمییت اول را دارد.

علاوه بر رنگ طراحی برای تصویر چاپ شده روی تی شرت، باید به اینکه رنگ انتخابی شما در ترکیب با رنگ پارچه ی تی شرت چه تاثیری ایجاد می کند هم دقت داشته باشید.

رنگ در طراحی تی شرت تبلیغاتی

منبع مقاله

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • یازده − ده =