نحوه چاپ روی تی شرت

نحوه چاپ روی تی شرت

به کسب و کار خود رسمیت ببخشید با طراحی تی شرت مختص به خود!

ممکن است شما برای کسب و کار خود، دفتر و یا مکان مشخصی تعریف کرده باشید و یا قوانین مشخصی برای کسب و کار خود تعریف کرده باشید، اما باید بدانید تا زمانی که که برای شرکت خود اقدام به تعریف لباس کار مشخصی نکرده اید، هنوز به کارتان رسمیت نبخشیده اید.

اولین تبلیغات کسب و کارها مربوط به دهه های ۱۹۵۰ می­باشد. شرکت های میکی موس و والت­دیسنی اولین شرکت ­هایی هستند که با طراحی لوگوشان بر روی تی شرت اقدام به تبلیغ کرده اند. امروزه نیز می توان ادعا کرد که تبلیغات بر روی تی شرت، از اهمیت بالایی برخوردار است و مزایای فراوانی برای شرکت های کوچک و بزرگ دارد.

در سلسله مطالبی که در ادامه می خوانید راهنمای گام به گام تبلیغات بر روی تی شرت آورده شده است. برای مطالعه این راهنما نیازی به داشتن تجربه و یا دانش تخصصی در این حوزه نیست زیرا تمام اطلاعات مورد نیاز شما در این راهنما که شامل ۸ مرحله است، موجود می­باشد.

پیشنهاد می کنم این مطلب معرفی انواع مختلف تی شرت را هم مطالعه کنید.

فهرست عناوین این مطلب:

گام اول: مشخص کردن انتظار و هدفتان از تی شرت تبلیغاتی

گام دوم: تعیین مقدار بودجه، هزینه زمانی و مالی برای چاپ تبلیغات تی شرت

گام سوم: آشنایی با امکانات و قابلیت های انواع چاپ روی پارچه

  1. چاپ از روی صفحه نمایش
  2. چاپ وینیل
  3. چاپ مستقیم بر روی پارچه

گام چهارم: نحوه طراحی طرح و یافتن طرح خلاقانه

  1. چاپ تی شرت های تجاری
  2. چاپ تصویر
  3. رنگ های به کار رفته در طراحی
  4. چاپ تخصصی

گام پنجم: یافتن طراح حرفه ای در کار تبلیغات

گام ششم: انجام طراحی

گام هفتم: دریافت فایل مناسب از طراح

گام هشتم: یافتن چاپخانه و چاپگر مناسب

نحوه چاپ روی تی شرت

گام اول

مشخص کردن انتظار و هدف چاپ تی شرت تبلیغاتی

انتظار شما از تی شرت تبلیغاتی تان چیست؟

۱٫ حک کردن نام برند در مدت زمان کوتاه

با تبلیغ بر روی تی شرت تبلیغاتی، می توانید نام شرکت و کسب و کار خود را در ذهن مشتریان بالقوه حک نمایید. این امر سبب می­شود که هر فردی که تی شرت شما را بر تن کرده است بصورت متحرک و زنده برای شما تبلیغ کند. اگر تعداد زیادی از افراد در فاصله زمانی کوتاهی این تی شرت را بر تن داشته باشند، می تواند مانند شوک عمل کند و به عنوان اولین تاثیر برند شما عمل کند. شدت تاثیر این امر زمانی افزایش پیدا می­کند که تصویر روی تی شرت، طرحی قدرتمند و با مفهوم باشد.

۲٫ از تی شرت تبلیغاتی می توان در دیدارهای کاری استفاده کرد. همچنین اهدای تی شرت تبلیغاتی به مشتریان بالقوه کسب و کار شما باعث می­شود نام تجارت شما تا چندین وقت در یاد و خاطره آن­ها باقی بماند و از برند و نام تجاری شرکت شما به نیکی یاد کنند.

۳٫ با استفاده از طرح تصویری روی تی شرت می­توانید با مخاطب ارتباط برقرار کنید. می­توان شعار شرکت را به کمک استراتژی تصویر و قدرت آن بیان کرد. تصویر مناسب می­

تواند از هزاران کلمه تاثیر گذارتر باشد و در جهت بیان خدمات شما به کمکتان بیاید.

نحوه چاپ روی تی شرت

به عنوان مثال، اجازه دهید به پیراهن Farmerceuticals نگاه کنیم. تصاویر طبیعت و طرح رنگ سبز، انتخاب های واضحی است، اما در سطح عمیق تر، مشت گره کرده و نحوه طراحی آن، قدرتمندی برند را القا می کند و تاثیر مثبتی از خود بر ذهن میگذارد. در یک جمله می­توان گفت طراحی خوب تی شرت بر روی برداشت مردم از نام تجاری اثر می گذارد.

۴٫ تی شرت تبلیغاتی علاوه بر وجه زیبایی و جذابیتی که دارد باعث ایجاد همبستگی داخلی بین اعضا و کارکنان شرکت می­شود و این حس، عملکرد کارکنان را به دو برابر حالت معمول می­رساند.

۵٫ اگر تی شرت های شما به اندازه کافی خوب باشند و طرح های جذابی داشته باشند، می توانید آنها را به عنوان یک کالا و به منظور کسب درآمد بیشتر به فروش برسانید. در اینصورت علاوه بر تبلیغ و پیشبرد اهداف تجاری کسب و کار خود، درآمدی نیز حاصل شده و می توان گفت این عمل، حرکتی برد – برد است.

 

۶٫ ممکن است این تی شرت ها برای مناسبت یا رویدادی خاص تهیه شوند. در اینصورت علاوه بر اینکه باعث افزایش و تقویت روحیه تیمی می شوند، نقش یادگاری خوبی را نیز ایفا می­کنند. چنین تاثیری باعث می شود شما در ذهن مخاطبانتان، بعنوان شریکی آینده نگر در نظر گرفته شوید. دیدگاه مخاطبان شما از آن جهت حائز اهمیت است که احتمالا ایشان، مشتریان بالقوه شما خواهند بود.

در نهایت پیشنهاد ما در این گام این است که لیستی از طرح های کلیدی، سبک ها و ویژگی های شخصیتی مخاطبن تان را بنویسید. در این لیست، مارک تجاری و تی شرت های کسب و کار مد نظر خود را یادداشت نمایید . آیا نام تجاری شما و خذمتی که ارایه می دهید نوعی سرگرمی است یا خدمتی رسمی و جدی است؟ کسب و کار شما نو و خلاقانه است یا سمت و سو سنتی دارد ؟ لوکس است یا مقرون به صرفه؟ برای طراحی تی شرت به تمامی این سؤالات فکر کنید و پاسخ دهید. برای به دست آوردن موثرترین طراحی، از انتخاب شخصی خود دور شوید و به داده های واقعی و واقعیت عموم نزدیک شوید، نظرات مخاطبان و قضاوت و نوع سلیقه آن ها را بسنجید. نمونه سوالاتی که در این باره به شما کمک می کنند در ادامه پیشنهاد داده ایم: مشتریان هدف شما کدامند؟ چه ویژگی های مارک تجاری می خواهند با آنها کار کنند؟ پس از تعیین اهداف خود، می توانید جنبه های مختلف طراحی تی شرت خود را اولویت بندی کنید و به طریقی که با نیازهای شما مناسب است، طراحی کنید.

 

برای مطالعه ادامه مطلب به “نحوه چاپ روی تی شرت(قسمت دوم)” مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • یک × دو =