نحوه چاپ روی تی شرت

نحوه چاپ روی تی شرت

با طراحی تی شرت مختص به خود به کسب و کار خود رسمیت ببخشید!

این مطلب در چند بخش تهیه شده است که فهرست آن به صورت زیر می باشد:

فهرست عناوین این مطلب:

گام اول: مشخص کردن انتظار و هدفتان از تی شرت تبلیغاتی

گام دوم: تعیین مقدار بودجه، هزینه زمانی و مالی برای چاپ تبلیغات تی شرت

گام سوم: آشنایی با امکانات و قابلیت های انواع چاپ روی پارچه

  1. چاپ از روی صفحه نمایش
  2. چاپ وینیل
  3. چاپ مستقیم بر روی پارچه

گام چهارم: نحوه طراحی طرح و یافتن طرح خلاقانه

  1. چاپ تی شرت های تجاری
  2. چاپ تصویر
  3. رنگ های به کار رفته در طراحی
  4. چاپ تخصصی

گام پنجم: یافتن طراح حرفه ای در کار تبلیغات

گام ششم: ارزیابی طراحی

گام هفتم: دریافت فایل مناسب از طراح

گام هشتم: یافتن چاپخانه و چاپگر مناسب

لطفا قبل از مطالعه، بخش اول مطلب ” چاپ و تبلیغ بر روی تی شرت در ۸ گام (بخش دوم)” را مطالعه بفرمایید.

گام چهارم:

نحوه طراحی و یافتن طرح و مدل مناسب و خلاقانه:

طرح و مدل تی شرت برای کسب و کار نیاز به این دارد که بدانیم چه ایده هایی برای برقراری ارتباط و جذب مخاطبان مان کارا است. همچنین این که علاوه بر تاثیر گذاری می بایست ذهنیت مثبتی از برند و نام تجاری خود در ذهن مشتریان ایجاد نماییم . با این مقدمه ، شروع می کنیم به روش های پرورش اندیشه ی خود و هدایت خلاقیت خود ، به نحوی که نکات گفته شده را رعایت نماییم. طراحی یکی از مهم ترین گام های این مرحله می باشد لذا هر چه بیشتر زمان بگذارید و هر چه بیشتر تلاش کنید تا طرح مناسب تر و درخور برند و کسب و کار خود طراحی نمایید موفق تر خواهید بود.

در بخش قبل به مواردی در خصوص طراحی مدل لباس اشاره شد که عبارت بودند از :

  1. انتخاب نوع لباس
  2. تعریف کادرو سایز طرح
  3. سایز های مختلف تی شرت
  4. تایپوگرافی تی شرت

در ادامه به بیان و توضیح موارد دیگری در حوزه طراحی و مدل تی شرت می پردازیم؛

  1. رنگ در طراحی تی شرت :

نحوه چاپ روی تی شرت

رنگ بهترین عنصر طراحی برای ارتباط با مخاطب است. سایه های فردی، رنگ ها و طیف های هر رنگ، تغییرات احساسی را تا اندازه زیادی تغییر می دهد، به طوری که طراحان جهت انتقال پیام سعی در انتخاب درست رنگ دارند. لذا علاوه بر انتخاب رنگ مناسب و مطابق با نام تجاری تان ، می بایست در مجموعه رنگ هایی که انتخاب می کنید دقت نظر داشته باشید به گونه ای که بهترین رنگ ها را در کنار هم هماهنگ کنید.

علاوه بر انتخاب رنگ برای طرح، شما همچنین باید به رنگ مناسب با رنگ پیراهن توجه داشته باشید. به دلیل اینکه طرح به وسیله جوهر بر روی تی شرت چاپ می شود، رنگ چاپ ممکن است کمی با رنگی که شما از قبل تعیین کرده اید مطابق نباشد. لذا  در روش های چاپ ارزان ، نوع رنگ تقریبی خواهد بود و میزان aquamarine رنگ چاپگر با رنگی که شما انتخاب کرده اید متفاوت است . جوهرهای PMS و CMYK ممکن است گران تر باشند ، اما آنها نسبت به سایر روش های ارزان چاپ ، قابل اعتماد ترند. جوهر از پیش ساخته PMS به راحتی قابل خریداری و استفاده در انواع چاپگر ها است. اما چاپ CMYK با ترکیب رنگ های Cyan، Magenta، Yellow و Key  ( سیاه ) ، طرح را ایجاد می کند و برای استفاده هر نوع چاپگری قابل استفاده نیست.

    ۶٫ تکنیک های چاپ تخصصی :

بزرگترین ایراد طراحان تی شرت بی تجربه این است که آنها از گزینه های موجود و قابل استفاده در چاپ طرح بر روی تی شرت آگاه نیستند. طراحی تی شرت دارای مزایای خاص خود را نسبت به رسانه های دیگر می باشد. گزینه هایی که در چاپ تی شرت خود می توانید استفاده کنید عبارت اند از :

Plastisol : استفاده از جوهر استاندارد مورد استفاده در چاپ برای چاپ طرح های صفحه نمایش

ژل : ماده ای شبیه به وینیل است ، این ماده ضخیم در چاپ بر روی پیراهن قابل استفاده است.

فویل  و گلیتر: این دو مورد نیز گزینه ای در چاپ طرح ،  بر روی تی شرت می باشند که در چاپ هایی با طرح های براق و بازتابی ، قابل استفاده است.

هولوگرام :  جهت خاص کردن طرح و به منظور نوآوری ، عموما طراح از هولوگرام استفاده می کند.

Fuzz : ماده ای خاص جهت چاپ طرح که در بعضی طرح ها قابل استفاده است.

اکثر این انتخاب ها فقط در شرایط خاص توصیه می شود.

گام پنجم:

یافتن طراح حرفه ای در کار تبلیغات

  1. مسیر DIY یا طراحی به کمک توانایی های خود :

بعضی از افراد ترجیح می دهند خودشان تی شرت خود را طراحی کنند. مهمترین مزیت روش DIY صرفه جویی در قیمت است . در این روش ، شما عنصر کنترل را در اختیار دارید ، بنابراین می توانید نظر خود را در طرح اعمال کنید و هر چقدر به توانایی های هنری خود ، اعتماد داشته باشید موفق تر عمل خواهید کرد.

با این حال، عیب این روش این است که اگر در این کار متخصص نباشید ، ممکن است مقدار زیادی از ظرافت های طراحی ، آگاه نباشید و آن ها را رعایت نکنید. تخصص طراحی چیزی نیست که با وقت گذاشتن در طول تعطیلات آخر هفته قابل کسب باشد و باید برای آموختن چنین مهارتی ، زمان زیادی صرف نمایید. در این مورد طراحان می توانند به کمک شما بیایند و به شما کمک کنند تا روش های موثر برای برقراری ارتباط پیام و سبک مناسب طراحی را بشناسید و فرا بگیرید.

نحوه چاپ روی تی شرت

     ۲٫ استخدام یک حرفه ای

گزینه دیگر شما این است که کار را به یک متخصص محول کنید، تا با استفاده از مهارت های حرفه ای خود به شما در طراحی لوگو تان کند . یک طراح را پیدا کنید که شما و ایده های ذهن شما را درک کند و می تواند به زبان شما فکر کند و صحبت کند. شخصیت ، سبک و تخصص طراح را در نظر بگیرید . حتی با شروع یک مسابقه طراحی تی شرت می توانید با چندین طراح کار کنید . پس از پیدا کردن طراح (ها)، دیدگاه خود را به آنها بگویید. ایده های طراحی، نحوه پیام رسانی و اطلاعات مربوط به مخاطبان مورد نظر خود را به آن ها ارسال کنید. جزئیات مربوط به رنگ، آرم، سبک بصری، نوع تی شرت و مشخصات چاپ که مد نظر شما است را به طراح انتقال دهید . تصاویری از طرح هایی که با سبک مورد نظرتان مطابقت دارند ، ارسال کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها همه چیزهایی را که نیاز دارند تا اقدام به طراحی تی شرت شما نمایند ، می دانند.

نحوه چاپ روی تی شرت

گام ششم:

ارزیابی طراحی

پس از انجام طرح ، طراحی خود را قبل از چاپ ارزیابی کنید . جهت ارزیابی ، می بایست بیشتر از زیبایی طرح را بررسی کنید . این کار با اهداف تجاری و جهت بهبود کسب و کار شما انجام می شود لذا طراحی نهایی شما باید تمام اهداف کسب و کار شما را برآورده کند. چند سوالی که در این مرحله ، باید از خود بپرسید عبارت اند از : آیا این طرح با بودجه شما هم خوانی دارد؟ آیا می توان آن را در اندازه های مختلف و یا بر روی انواع پیراهن استفاده کرد؟ آیا نام تجاری در آن لحاظ شده است؟

اگر طراحی حرفه ای استخدام می کنید، مطمئن شوید که بازخورد خود از طرح را به روشنی به او منعکس می کنید تا او بداند شما دقیقا به دنبال چه نوع طرحی می باشید. باید بدانید که مطابقت نداشتن طرح های نهایی با نظر شما ،  می تواند برای هر دو طرف ناامید کننده باشند . سرانجام طرح های نهایی شما توسط هر دو طرف ذینفع و مخاطبان آزمایشی بررسی می شود ( که می تواند به همان اندازه ساده باشد که از همسایگان خود برای جویا شدن نظرات آنها درخواست کنید ). با پاسخ دادن به این پرسش ها، واکنش آنها را بررسی کنید:

  • هنگامی که شما در این پیراهن نگاه می کنید، پیام کلیدی چیست؟
  • فکر میکنید این پیراهن برای شما مناسب است؟

بسته به اینکه پاسخ افراد تا چه اندازه به هدف های شما نزدیک بودند، می بایست تصمیم بگیرید که آیا می خواهید طرح آماده چاپ شود یا مجدد برای بهبود و تغییر در نوع طراحی به طراح بازگردانده شود.

گام هفتم:

دریافت فایل مناسب از طراح

هنگامی که طراحی تی شرت شما کامل شد ، فایل های مناسب را از طراح خود دریافت کنید . برای این منظور ابتدا باید نوع چاپگر را چک کنید ، سپس اطمینان حاصل کنید که فایل های مناسب را از طراح خود دریافت کنید . شما احتمالا نیاز دارید:

طراحی را در فرمت فایل های برداری بگیرید که احتمالا چنین فرمتی یک فایل  Adobe Illustrator (AI)، PDF یا EPS است. علاوه بر آن اطمینان حاصل کنید که کد رنگ Pantone یا CMYK را داشته باشید، برای جزئیات بیشتر در این مورد می توانید اطلاعات بیشتری از چاپخانه و نوع چاپگر بخواهید.

گام هشتم:

یافتن چاپخانه و چاپگر مناسب

هنگامی که طراحی شما کامل است، زمان چاپ است! حال می بایست یک چاپگر انتخاب کنید که طرح را با قیمت مناسب و درخور بودجه شما چاپ می کند. چنانچه بتوانید تخفیف اضافی بدست بیاورید ، عالی است. در این مرحله چند مورد را باید مد نظر قرار داد:

شروع به ایجاد یک رابطه کاری با یک چاپ خانه کنید و سعی کنید اولین چاپ خود را به چاپخانه ای مطمئن بسپارید و علاوه بر آن سعی کنید این رابطه کاری را گسترش دهید تا چاپ های با کیفیتی در نوبت های بعدی نیز داشته باشید . یک چاپگر را انتخاب کنید که شش یا تعداد بیشتری از رنگ ها را چاپ کند. حتی اگر شما برای اولین پروژه خود نیازی به تعداد رنگ بالا ندارید، ممکن است در سفارش های بعدی به آن ها نیاز داشته باشید . چنانچه تعداد سفارش شما بالا است ، مطمئن شوید که چاپخانه ای که کار را به آن ها سپرده اید ، نسخه اولیه ای از چاپ به شما نشان خواهد داد . این امر از آن جهت حائز اهمیت است که نمونه ای جهت رویت نحوه چاپ طراحی روی پیراهن به شما نشان داده می شود در این صورت چنانچه نیاز به اعمال تغییری باشد با هزینه بسیار کمتر این امر قابل انجام خواهد بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دو + 13 =