چگونه یک لباس تبلیغاتی مناسب انتخاب کنیم؟

دنیای این روزها پر از از مشاغل و کسب و کارهای مختلف است که برای بیشتر شناخته شدن سازمان، محصول و یا برند خود در تلاش هستند. در این میدان رقابت تنها کسانی موفق هستند که هدفی کاملا روشن داشته باشند. اما علاوه بر هدف، کلید موفقیت استفاده از ابزارهای خلاقانه تبلیغاتی است. هدایا و لباس تبلیغاتی در این سال‌ها  در نقش بیلیوردهای متحرک مورد استقبال هر کسب و کار خلاقی قرار گرفته است.

این شیوه در مقایسه با شیوه‌های دیگر تبلیغاتی مانند بیلیوردهای خیابانی، تبلیغات تلویزیونی و حتی تبلیغ در کانال‌های معتبر شبکه‌های اجتماعی کم هزینه‌تر و ماندگارتر است و علاوه بر آن مخاطب را بیشتر از دیگر روش‌ها سر ذوق می‌آورد. اما بهتر است مناسب‌ترین گزینه تبلیغاتی را انتخاب کنید تا در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید و نتیجه‌ی بهتری بگیرید.

لباس تبلیغاتی برند شما کدام است؟

کمتر کسب و کاری است که این روزها موافق لباس تبلیغاتی نباشد. علت این موفقیت نمونه‌های موفق بین المللی است که به واسطه‌ی این ابزار توانسته‌اند برند خود را در ذهن مخاطبانشان حک کنند. برای آنکه از این راه کوتاه، پرفایده و جذاب پاسخ مناسب برندتان را دریافت کنید باید پیش از هرچیز هدف از این شیوه‌ی تبلیغاتی و نحوه‌ی استفاده از آن را برای خودتان روشن کنید. در این مطلب با مراحل انتخاب لباس تبلیغاتی بیشتر آشنا خواهید شد.

تولید تی شرت و تولید کلاه تبلیغاتی (۴۵)

مرحله اول: نام تجاری شما هویت برندتان است

تا به حال به این فکر کرده‌اید که برند شما از دل چه ایده‌ها و سرگذشت‌هایی برخاسته و اینک در مقابل شماست؟ اگر این پیشینه ی خاطره انگیز و موفق را کاملا می شناسید باید قادر باشید آن را همان گونه به مخاطب منتقل کنید. به یاد داشته باشید زمانی می توانید یک مشتری را به دایره ی مخاطبان خود اضافه کنید که برندتان را مانند یک فرد معرفی کنید. فردی که منحصر به فرد، خلاق و دارای هویت است. این اطلاعات به شما کمک می‌کند که مخاطبان خود را نیز بشناسید؛ کاملا از سلایق آنها مطلع باشید و راه های جذب آن‌ها را به دست آورید.

این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل برای شروع تبلیغات است. مرحله‌ای که در آن هویت بصری خود را به مخاطب عرضه می‌کنید و منتظر پاسخی از طرف آن‌ها هستید!

مرحله دوم: لباس تبلیغاتی برای چه کسانی است؟

پس از آنکه تصویر برند را به طور واضح برای خود ترسیم کردید، وقت آنست که لباس مناسب برای تبلیغات را انتخاب کنید. تی شرت، شال، کلاه لبه دار، کت و پیراهن امروزه از اقلام متفاوت لباس های تبلیغاتی هستند. اساسی ترین پرسشی که در این مرحله با آن مواجه هستید این است که چه کسانی مخاطب این لباس تبلیغاتی هستند؟ چه کسانی قرار است از این لباس ها استفاده کنند و پس از مدتی به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند؟

برای پاسخ به این پرسش ها باید پرسونای مخاطب خود را بشناسید و اطلاعات کلی از رده سنی، سلایق مشترک، تفریحات غالب و روحیات آنها را بدانید. این لیست مهم باعث می‌شود که در انتخاب نوع لباس تبلیغاتی هوشمندانه تر عمل کنید. کمی وقت بگذارید تا آنچه در نهایت انتخاب می کنید منطبق با نام تجاری و مشتریان باشد. البته اگر بعد از این مرحله هنوز در انتخاب نوع لباس شک دارید، بهتر است از مشاوران شرکت های تبلیغاتی کمک بگیرید. به عنوان یک راهنمایی کوچک باید بدانید که تاریخچه ی این نوع تبلیغات نشان می‌دهد تیشرت و کلاه تبلیغاتی، محبوب‌ترین لباس‌های تبلیغی هستند.

مرحله سوم: هدف نهایی شما از لباس تبلیغاتی چیست؟

بهتر است بدانید چرا از این روش تبلیغات استفاده می کنید؟ آیا لباس تبلیغاتی به هدف افزایش فروش در یک رویداد خاص است؟ درباره شعاری به یاد ماندنی صحبت می کند؟ آیا نمادی برای شناسایی پرسنل است؟

این پرسش ها به شما کمک می کند که از هدف خود در استفاده از لباس های تبلیغاتی آگاه شوید. این کار مسیر را برایتان هموارتر می کند. در این گام انتظارات خود را از لباس تبلیغاتی روشن می کنید و با کمک آن می توانید پیش از اجرا، ضعف های یک طرح را به درستی متوجه شوید.

مرحله چهارم: مواد اولیه یک لباس تبلیغاتی چقدر اهمیت دارد؟

اکنون شما در نقطه ای ایستاده اید که برند و نوع لباس تبلیغاتی را انتخاب کرده اید. وقت آن رسیده است که از جنس لباس ها، موارد استفاده ودوامشان نیز اطلاعاتی به دست آورید. این اطلاعات ممکن است در نگاه اول بیهوده به نظر بیایند؛ اما کسب و کاری در این راه موفق است که از قدرتمندترین مسیر وارد شود.

تصور کنید که تی شرت، انتخاب یک کسب و کار به عنوان ابزار تبلیغاتی است. در صورتیکه تی شرت تبلیغاتی اهدایی شما به مشتریان، با درصد زیادی از پلاستیک آمیخته باشد، نه تنها از این شیوه ی تبلیغی مشتری را به خود جذب نکرده‌اید، بلکه تصویری نامطلوب در ذهن او برجای گذاشته‌اید.

شما به عنوان یک برند، مسئولیت ابزارهای تبلیغاتی خود را به عهده دارید. منظور از این جمله استفاده از اجناس درجه یک برندهای معتبر بین المللی و پرهزینه نیست. بلکه در این مرحله شناسایی اجناس مختلف از مهم ترین وظایف شما به عنوان یک سازمان معتبر است. یکی از عواملی که می تواند به تصمیم گیری در مورد مواد اولیه کمک کند، بودجه است. اگر واقع بین باشیم در می یابیم که بودجه لازم برای یک دست کت و شلوار با یک آرم دوست داشتنی با یک کلاه لبه دار تبلیغاتی یکسان نیست. بنابراین بهتر است از بهترین موادی که در میزان بودجه ی شما تعریف می شود استفاده کنید و به عبارت دیگر بهترین خودتان باشید.

برای ایجاد لوگو و یا شعار تبیلغاتی روی لباس ها نیز از ابزار متفاوتی مانند گلدوزی، چاپ و… استفاده می‌کنند. در میان همه ی این روش ها چاپ را می توان معتبرترین راه ثبت نشان تجاری دانست. ماندگاری رنگ، امکان استفاده از رنگ های متفاوت، قابلیت شستشو و… از مزایای چاپ روی لباس تبلیغاتی است. اما برای تصمیم گیری نهایی درباره ی این کار بهتر است به متخصصان چاپ مراجعه کنید. به یاد داشته باشید استفاده از رنگ های مرغوب و دستگاه های چاپ با کیفیت بالا می تواند خروجی مطلوب تری از طرح را به شما هدیه دهد. همچنین شرکت های معتبر چاپ می‌توانند راهنمای مناسبی برای انتخاب جنس لباس، نوع رنگ و اطلاعات ضروری دیگر را در اختیار شما قرار دهند.

نتیجه ای که در نهایت کسب می‌کنید حاصل سلیقه، بودجه و برنامه ریزی شما برای داشتن یک لباس تبلیغاتی کارآمد و زیبا است. اما اگر هنوز در انتخاب نوع لباس تبلیغاتی و نحوه ی چاپ آن تردید دارید، تیم متخصص ما همراه شما در همه ی این مراحل خواهد بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • 20 − 4 =